Friday, September 7, 2012

Sifat Wajib Ada Pada Perempuan


Adakah anda seorang perempuan yang betul2 perempuan??ok..tepuk dada tanya selera..kenapa aku tanya korang betul2 perempuan ke x..ala korang paham2 sendiri la..zaman sekarang banyak sangat pompuan palsu kan..auwww...
kat sini ada beberapa bukti yang boleh menunjukkan yang korang nih betul2 pompuan sejati ataupun x..kalau x semua sifat ni yg korang ada,mungkin ada sekurang2nya satu yang kene kan..Memang la setiap manusia itu berbeza tapi sikit sebanyak sifat2 ni mesti ada pada pompuan punya la..eyh x caya plak..like kalau betul ok??
  • Pompuan sangat suka bcakap, x tau la mbebel ke mengumpat ke sebab sama je nadanya..hehe..aku pun jenis talk actif jugk...kalau dah jumpa geng alamatnya susah la aku nk berenti ckp..baik geng laki ke pompuan..sama je..yang penting diorg layan kite punye ckp..kan..kan..
  • Ada chemistry dengan mana2 shopping complex and akan cepat jatuh cinta pada barang2 di dalamnya..owh ini memang x dapat dinafikan la kan..pompuan kan ada 9 nafsu 1 akal,apa boleh buat kan..nafsu shopping memang di tahap yang maksima la..kalau x de duit sekali pun stay nak usya gak barang2 dalam kedai tuh..ala nk cuci mata and survey harga je..tapi nanti last2 duit yang ciput2 tu jugak yang dibedal...yela kalau x beli nanti boleh termimpi2 sampai ngigau beb..aku dah penah terkena nih...hehe
  • Sangat teliti sampaikan warna tudung pun akan disama padankan dengan setitik atau seciput warna pada baju..hahha...yang ni memang sudah pasti la kan..x kan nak pakai main bedal je..baju warna merah..tudung warna hijau...nanti dah serupa ana lulu la plak..ha hangpa tau x cite ana lulu??ala lakonan nora danish tuh??ish lau x tau p survey sendiri la  weyh..malas aku nak cite banyak..
  • Tinggi daya keperihatinan kerana kurang gemar dengan tempat2 yang bersepah tapi kebanyakkan mereka jugaklah yang buat sepah..alahai..kalau kami yang buat sepah pun kami yg kemas sendiri..daripada org lelaki tuh..tau sepah x tau nak kemas..ish2..untung ada orang pompuan nih...rajin jugak nak kemas kan..
  • Mempunyai hobi statik iaitu gemar mngumpul barang yang sama, walaupun dah memang banyak tapi dia akan tetap kumpul jugak.,.ala macam shawl, baju, kasut and macam2 lagi la kan..ish standard la tuh..perempuan memang suka wat koleksi...nampak sikit kepelbagaian..x kan nak wat mcm orang laki tuh..asyik2 pakai baju yang sama je..ntah bape lama x basuh pun x tau la..
  • Berhemat dalam memandu, lagi 3 kilometer nak masuk simpang akan siap2 bagi isyarat dan akan dipersalahkan oleh pemandu lain walau seinci pun kesalahan mereka dengan berdialog “perempuan kalau bawak kereta memang macam tu!”..ok korang biasa dengar kan dialog nih..aala toksah cakap la..aku yang pompuan ni pun aku kutuk kaum aku jugak lau bab2 bawk kete nih,..pasal yang ni punye ciri aku x da la..kete aku pun dah calar bilar dek kerana keganasan aku membawanya,,,heheh..berhemah kebendanya kan..
  • Berjiwa sentimental dan sangat sensitif..walaupun semut mati dipijak, mudah air mata mengalir dan berjiwa peramah hingga mampu memarahi sesiapa saja kalau dalam keaadaan ‘bulan’ penuh..hahah..yang nih aku memang x nafikan la kan..walau brutal and ganas macam mana pun pompuan tuh lau dah pompuan tu pompuan jugak la kan..sikit sebanyak jiwa sensitif tu mesti ada punya la...cuma x nampak sangat la kan..





No comments:

Post a Comment